Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pracownik nie odpowiada za złą organizację pracy

22 września 2016 | Praca i ZUS | Anna Golenia

Utrata zaufania będzie przyczyną wypowiedzenia umowy o pracę, jeśli opiera się na obiektywnych i racjonalnych przesłankach. Takiej nieufności nie może jednak uzasadniać zła organizacja pracy.

Taką tezę zaprezentował Sąd Najwyższy w wyroku z 13 lipca 2016 r. (I PK 187/15).

W sprawie rozpoznawanej przez Sąd Najwyższy powód domagał się przywrócenia do pracy. Był zatrudniony jako młodszy asystent rehabilitacji, a do jego obowiązków należało m.in. prowadzenie zajęć rehabilitacyjnych na salach gimnastycznych i basenie. Jeżeli zajęcia na pływalni były prowadzone z dziećmi, rehabilitanci mieli je przyprowadzić i odprowadzić z zajęć. Niekiedy do tej czynności wyznaczani byli inni pracownicy.

9 lutego 2013 r. powód prowadził zajęcia z dziećmi na basenie i po ich zakończeniu przyprowadził je do szatni. Następnie, zgodnie z harmonogramem, rozpoczynał kolejne zajęcia. W związku z tym nie mógł odprowadzić dzieci na oddział. Był jednak przekonany, że zaopiekuje się nimi inny pracownik. Ponieważ nie było opieki nad małoletnimi, pracodawca ukarał rehabilitanta upomnieniem. Na skutek odwołania kara została uchylona. Po tym zdarzeniu powód został...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Wydanie: 10555

Wydanie: 10555

Spis treści
Zamów abonament