Certyfikat rezydencji – potrzebny i uciążliwy
Rozmowa | Beata Hudziak, doradca podatkowy, partner zarządzający w kancelarii 8Tax
Rz: Firma, która wypłaca wynagrodzenie zagranicznemu kontrahentowi, powinna otrzymać od niego certyfikat rezydencji. Co to jest i co daje taki dokument?
Beata Hudziak: Certyfikat rezydencji to zaświadczenie o tym, gdzie kontrahent ma siedzibę albo gdzie mieszka. Jest potrzebny do tego, aby przy rozliczaniu jego wynagrodzenia wypłacanego temu kontrahentowi zastosować postanowienia umów o unikaniu podwójnego opodatkowania. Dzięki temu możemy pobrać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta