Warszawski parkiet stawia na start-upy i inwestorów z Chin
GPW w najbliższych latach skoncentruje się na zdobywaniu klientów wśród małych firm oraz samorządów.
michał duszczyk
Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych (GPW) przygotował projekt strategii na lata 2017–2021. „Rzeczpospolita" dotarła do jego szczegółów. Wynika z nich, że rentowność giełdy ma zacząć rosnąć od 2018 r. – z poziomu nieco ponad 30 do 40 proc. w 2021 r.
GPW zakłada, że jej przychody w bieżących roku jeszcze spadną o kilkanaście milionów (z 328 mln zł w 2015 r.). Ale już od przyszłego ma nastąpić konsekwentny ich wzrost. Finalnie za pięć lat mają przekroczyć 0,5 mld zł, czyli wynieść o ponad 60 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Zyski spółki skoczą w tym okresie jeszcze bardziej, bo o 70 proc., do ponad 210 mln zł (w 2015 r. było to 124 mln).
GPW przekonuje, że okres prywatyzacji wielkich spółek państwowych już się skończył. Stąd plan aktywnego poszukiwania potencjalnych klientów. Giełda mocno postawi na edukację i promocję. To mają być priorytety....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta