Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Młodzi twórcy atakują

22 września 2016 | Kultura | Barbara Hollender
„Plac zabaw” Bartosza Kowalskiego
źródło: materiały prasowe
„Plac zabaw” Bartosza Kowalskiego
Andrzej Seweryn w „Ostatniej rodzinie”
źródło: materiały prasowe
Andrzej Seweryn w „Ostatniej rodzinie”

Pokolenie trzydziestolatków to dla polskiego kina wielka obietnica na przyszłość.

To wyjątkowa edycja Festiwalu Filmowego w Gdyni, wśród szesnastu tytułów, które walczą o Złote Lwy, aż siedem to debiuty, a dwa tzw. drugie filmy. I trzeba dodać - nie są to w większości debiuty późne.

Do kina wkracza pokolenie trzydziestolatków. Odważnie i bez kompleksów. Niektóre filmy młodych artystów zdążyły już zaistnieć na wielkich festiwalach. „Zjednoczone stany miłości" Tomasza Wasilewskiego wyjechały z nagrodą z Berlina, kreacja Andrzeja Seweryna w „Ostatniej rodzinie" Jana Matuszyńskiego została dostrzeżona w Locarno.

„Fale" Grzegorza Zaricznego znalazły się z kolei w głównym konkursie w Karlowych Warach, „Kamper" Łukasza Grzegorzka – w sekcji „Na wschód od Zachodu". „Plac zabaw" Bartosza Kowalskiego zbiera w Hiszpanii dobre recenzje, walcząc właśnie o Złotą Muszlę w San Sebastian. A jest jeszcze „Królewicz olch" Kuby Czekaja.

Razem, ale indywidualnie

Na to zjawisko złożyło się pewnie wiele przyczyn. Konsekwentne promowanie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Wydanie: 10555

Wydanie: 10555

Spis treści
Zamów abonament