Kluczowy czynnik ludzki
Rozmawiając o nowych technologiach, nie można zapominać o człowieku i jego wkładzie w postęp.
michał niewiadomski
W każdym podręczniku na temat zarządzania możemy przeczytać, że największą wartością firmy są ludzie. O sile i konkurencyjności firmy, w dużej mierze stanowią jej pracownicy. Ideałem, do którego zmierzają menedżerowie, jest pobudzenie kreatywności i innowacyjności wśród pracowników – bo zyski są z tego wymierne i to na każdym polu. Firma się rozwija, zarabia, nie importuje technologii z zewnątrz, tylko rozwija własne know-how.
Pobudzanie do działania
W KGHM Polska Miedź nacisk kładziony jest przede wszystkim na budowę relacji w dwóch obszarach komunikacji i tożsamości. Jak mówi Rafał Pawełczak, dyrektor naczelny ds. strategii i innowacji w KGHM Polska Miedź SA, ważne jest, aby pracownik każdego szczebla znał pojęcie „innowacji". – Nasi pracownicy muszą wiedzieć, jaki jest jej sens i skutki oraz jak pozytywne efekty wprowadzonych innowacji przekładają się na korzyść pracownika – mówi. Jego zdaniem otwarta komunikacja powinna pozwalać na swobodę zgłaszania pomysłów, wymianę i sprawny przepływ informacji między komórkami, otwartość, dzielenie się wiedzą.
Dyrektor Rafał Pawełczak zwraca też uwagę, że obok komunikacji kapitalne znaczenie ma tożsamość, czyli wykreowanie więzi pracownika z przedsiębiorstwem poprzez wzbudzenie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta