Mimo że gości hotelowych brak, to abonament trzeba płacić
Nie można nakładać na przedsiębiorcę karnych opłat za korzystanie z niezarejestrowanych odbiorników RTV, jeżeli nie ma na to niezbitych dowodów.
Przedsiębiorca Krzysztof F. prowadzi hotel. W wakacje 2015 r. pracownik poczty przeprowadził w hotelu kontrolę. Okazało się, że w pokojach stoi 31 niezarejestrowanych na poczcie odbiorników RTV. Z tego powodu dyrektor Centrum Obsługi Finansowej Poczty Polskiej S. A. wydał decyzję nakładającą na Krzysztofa F. opłatę w wysokości 19 995 zł. Przedsiębiorca uznał karę za niesprawiedliwą i się odwołał.
Była modernizacja instalacji
Krzysztof F. odwołał się do ministra administracji i cyfryzacji. Bronił się, że odbiorniki zarejestrował w innym terminie. W hotelu przeprowadzał remont instalacji telewizyjnej. Dlatego zarejestrował je, jak pokoje były już gotowe a sygnał telewizyjny dostępny dla nowo zakupionych odbiorników RTV. Opłaca już też abonament.
Minister administracji i cyfryzacji nie uwzględnił odwołania Krzysztofa F. i utrzymał w mocy decyzję dyrektora centrum. Wyjaśnił, że ma wiedzę o remoncie pokoi i późniejszym podłączeniu odbiorników. Informacje w tej sprawie zawiera protokół kontroli podpisany bez zastrzeżeń przez menedżera hotelu.
Z protokołu wynika, że hotel jest w trakcie modernizacji, że 32 telewizory w nowej części hotelowej odbierają jedynie 4 programy, a pozostałe 27 odbiorników odbiera wszystkie programy. Okres używania odbiorników określony został: dla 32 sztuk –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta