Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rzecznik dla jeżdżących pociągami

04 stycznia 2017 | Prawo | Sz.C.

Od 10 stycznia rozwiązywanie sporów między podróżnymi a przewoźnikami kolejowymi będzie szybsze i tańsze.

Za sześć dni wchodzi w życie ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Przewiduje utworzenie licznych podmiotów rozwiązujących konflikty między klientami a firmami w różnych branżach.

Jednym z nich ma być rzecznik praw pasażerów kolei. Powołanie takiej instytucji przewiduje projekt rozporządzenia ministra infrastruktury i budownictwa. Rzecznik ma działać przy Urzędzie Transportu Kolejowego i rozstrzygać spory o kwoty wyższe niż 10 zł i niższe niż 20 tys. zł. Przed złożeniem wniosku do rzecznika trzeba będzie podjąć próbę kontaktu z przewoźnikiem i bezpośredniego rozwiązania sporu.

etap legislacyjny: konsultacje publiczne

Wydanie: 10641

Wydanie: 10641

Spis treści
Zamów abonament