Polscy konsumenci w siódmym niebie
Wskaźnik nastrojów konsumentów ustanowił kolejny rekord. Ale jego dalszy wzrost nie będzie się już zapewne przekładał na wydatki gospodarstw domowych.
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), obliczany przez GUS na podstawie ankiety wśród gospodarstw domowych, wzrósł w czerwcu do 4,8 pkt. z 3,1 pkt w maju. W porównaniu z czerwcem ub.r. skoczył o 11,3 pkt, najbardziej od sierpnia 2015 r.
Czerwiec to dopiero drugi miesiąc w 20-letniej historii tego wskaźnika, gdy przybrał on wartość powyżej zera. Takie odczyty oznaczają, że konsumentów nastawionych optymistycznie jest więcej niż nastawionych pesymistycznie.
Ankietowani przez GUS konsumenci oceniają, jak ich sytuacja finansowa oraz kondycja gospodarki zmieniły się w ostatnich 12 miesiącach, oraz jak mogą się zmienić w najbliższym roku. Informują też o skłonności do dokonywania ważnych zakupów. W czerwcu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta