Klienci monopolistów są na straconej pozycji
Dochodzący roszczeń od poczty, firm telekomunikacyjnych i energetycznych oraz linii lotniczych mają małe szanse na wygraną – alarmuje Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
Główne przeszkody to silna pozycja rynkowa usługodawców i faworyzujące ich przepisy oraz małe uprawnienia urzędów regulacyjnych. Tak wynika z raportu SKP dotyczącego pozycji konsumentów.
Przepisy dyskryminują nadawców i odbiorców przesyłek, które nie są rejestrowane. Art. 58 prawa pocztowego (DzU z 2003 r. nr 130, poz. 1188 ze zm.) nie daje im bowiem prawa do żądania odszkodowania. Pocztowcy mogą więc uznać roszczenia takich klientów za bezzasadne. – Opóźniające się przesyłki lub takie, które w ogóle nie docierają do adresata, to sprawy, które dominują w telefonach na naszą konsumencką infolinię – mówi Tomasz Odziemczyk ze stowarzyszenia, autor raportu.
Niekorzystne przepisy
Gdy reklamacja...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta