Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klienci monopolistów są na straconej pozycji

03 listopada 2007 | Prawo | Michał Kosiarski

Dochodzący roszczeń od poczty, firm telekomunikacyjnych i energetycznych oraz linii lotniczych mają małe szanse na wygraną – alarmuje Stowarzyszenie Konsumentów Polskich

Główne przeszkody to silna pozycja rynkowa usługodawców i faworyzujące ich przepisy oraz małe uprawnienia urzędów regulacyjnych. Tak wynika z raportu SKP dotyczącego pozycji konsumentów.

Przepisy dyskryminują nadawców i odbiorców przesyłek, które nie są rejestrowane. Art. 58 prawa pocztowego (DzU z 2003 r. nr 130, poz. 1188 ze zm.) nie daje im bowiem prawa do żądania odszkodowania. Pocztowcy mogą więc uznać roszczenia takich klientów za bezzasadne. – Opóźniające się przesyłki lub takie, które w ogóle nie docierają do adresata, to sprawy, które dominują w telefonach na naszą konsumencką infolinię – mówi Tomasz Odziemczyk ze stowarzyszenia, autor raportu.

Niekorzystne przepisy

Gdy reklamacja...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 7854

Spis treści
Zamów abonament