Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Elegia ***

05 września 2008 | Po godzinach | Anna Kilian
Piękna jak zawsze Penelope Cruz (tu po otrzymaniu nagrody za rolę w filmie „Volver”) tym razem zagrała atrakcyjną Kubankę Consuelę. Pierwowzorem literackim filmu jest powieść „Konające zwierzę” Philipa Rotha („Kompleks Portnoya”, „Pierś”) z charakterystycznymi dla pisarza bohaterami i wątkami
źródło: Monolith
Piękna jak zawsze Penelope Cruz (tu po otrzymaniu nagrody za rolę w filmie „Volver”) tym razem zagrała atrakcyjną Kubankę Consuelę. Pierwowzorem literackim filmu jest powieść „Konające zwierzę” Philipa Rotha („Kompleks Portnoya”, „Pierś”) z charakterystycznymi dla pisarza bohaterami i wątkami

USA 2008, reż. Isabel Coixet, wyk. Ben Kingsley, Penelope Cruz, Dennis Hopper, Patricia Clarkson kina: Atlantic, Cinema City: Arkadia, Galeria Mokotów, Promenada, Sadyba, Kinoteka, Multikino: Ursynów, Złote Tarasy, Silver Screen Puławska

Katalonka Isabel Coixet – protegowana ceniącego jej talent Pedra Almodóvara – ma dziwną skłonność do chorobliwie ponurych tematów. Potwierdza to jej czwarty film fabularny, a trzeci, który poznaje polski widz. „Elegia” jest przy tym najbardziej udana, choć można odnieść wrażenie, że w pełni odebrać będzie mógł ją tylko wrażliwy widz, potrafiący wczuć się w motywy działań, jakimi kierują się bohaterowie.

Pierwowzorem literackim filmu jest powieść „Konające zwierzę” Philipa Rotha („Kompleks Portnoya”, „Pierś”) z charakterystycznymi dla pisarza bohaterami i wątkami. Inspirując się książką (podobnie jak we wcześniejszych filmach – „Moim...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8109

Spis treści

Po godzinach

Aga Zaryan śpiewa w Koneserze
Allen na Marszałkowskiej
Alternatywa znad morza
Amy ma to, czego my nie mamy
Anatewka z klocków lego
Bar micwa i antykwariaty
Chwilowa reanimacja serca miasta
Co tak pięknie gra, ta-ta-ta? Może werbel z „Bolera”...
Czarne rytmy i kameralne Lapidarium
Czas wolny
Cząsteczki placu
Dobre filmy w dobrej cenie
Dziewczyny z St. Trinian **
Długie życie w kadrze
Eklektyzm górą
Ekstra
Elegia ***
Gospel górą
Hellboy: Złota armia
Kalendarium
Kalkomania z twarzy i serdeczności
Klasyczny kabaret
Klezmerzy zawsze żwawi
Krajewski na jazzowo
Magowie psychodelii
Mieć oczy i uszy otwarte
Milarepa ***
Na dobre skończyła się wakacyjna nuda
Na ekranie Iluzjonu
Na jeden kęs
Naukowo o kobietach
Nie ma za co przepraszać
Niebezpieczny eksperyment
Nowe życie Julie
Nowy projekt Alchemika
Ona to czuje bluesa!
Opowieści mamy-robota
Pod kontrolą Łukaszenki
Popłynie muzyka, czyli piękny eklektyzm
Poruszające rytmy funku dla każdego
Powrót do barwnego, zaginionego świata
Przechodni pas mistrza ceremonii
Pyzy takie same jak przed laty
Randka w kinie
Rodzinny wypoczynek w plenerze
Ryba w roli głównej
Siła kanadyjskiego barda
Skrzydlaty motocross
Smacznego
Stary, dobry Pałac Młodzieży czeka na dzieci
Uderzy nam do głowy
Uliczka inspirująca
Vivaldi grał na trąbce
W co się bawić...?
W południowych rytmach
Warszawa żyje! Żyje Singerem
Wieczory do dyskusji
Z nocną wizytą u króla Stasia
Zabawa bez znajomości jidysz
Zagrają – muzyka poważna
Zapis dramatycznych wydarzeń
Zjednoczenie niezależnych
Świat performerów
Zamów abonament