Tata na dobre i złe
Temat tegorocznych spotkań to „Ojcowie”. Twórcy przedstawią swoją interpretację tytułowego motywu z perspektywy ogólnej i prywatnej
Podoba mi się idea: refleksja nad archetypem ojcostwa w kraju matriarchatu, jakim stała się Polska w efekcie dziejowych zawieruch. Co stało się z tatą, który nie wracał, bo walczył z wrogiem lub o sprawę, teraz zaś zarabia pieniądze. I kim jest symboliczny papa w aspekcie łódzkim – bo Łódź to „miasto osierocone, znajdujące się w momencie kulturowej transformacji”, że zacytuję zdanie z katalogu.
„Dialog” trwa tydzień, lecz program plastyczny – znacznie dłużej. Będzie „Cricoteka w Łodzi” – obiekty-rekwizyty z najważniejszych spektakli Tadeusza Kantora. Samograj. Ale niech tam, przynajmniej klasa „Umarłej klasy” bezdyskusyjna. Zresztą mistrz z Wielopola w wielu dziełach odnosił się do „ojcowskiego” tematu czy raczej psychicznej schedy po rodzicu, którego postać nakładała się na historię.
Motyw ojcostwa okazał się niezwykle inspirujący, nieobojętny emocjonalnie. Młodzi i starzy odnawiali kontakty
Najważniejsze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta