Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Herosi ze skazą

05 września 2008 | Kultura | Dominika Makówka
Hellboy (Ron Perlman) i jego obdarzona pirokinetycznymi zdolnościami dziewczyna Liz (Selma Blair) w odróżnieniu od większości “American heroes” nie zakładają trykotów ani nie mają podwójnej tożsamości
źródło: egon endrenyi/United International Pictures
Hellboy (Ron Perlman) i jego obdarzona pirokinetycznymi zdolnościami dziewczyna Liz (Selma Blair) w odróżnieniu od większości “American heroes” nie zakładają trykotów ani nie mają podwójnej tożsamości

Od dziś w kinach „Hellboy: Złota armia”. Amerykanie uwielbiają superbohaterów, mimo że ci przeszli zmiany

Choć komiksowi herosi od lat są na ekranach, wygląda na to, że ich walka o rząd dusz dopiero się rozpoczyna. Tylko w tym roku w kinach pojawili się: Batman, Iron Man i Hulk. Wkrótce premiery będą miały filmy: „Strażnicy” wg powieści graficznej Alana Moore’a i „The Spirit”, stworzony przez ojca amerykańskiego komiksu Willa Eisnera. To początek. Trwają przygotowania do realizacji obrazów „Iron Man 2”, „Spiderman 4”, „Punisher: War Zone”, „X-Men Origins: Wolverine”, „The First Avenger: Captain America” i kilkunastu innych. Sporo tego.

Sekret popularności ekranizacji komiksowych tkwi w brawurowych realizacjach, na które pozwala współczesna technologia. Inną przyczyną ich powodzenia jest przynależność postaci do popkulturowych mitologii.

Pokolenia facetów w trykotach

W pierwszych komiksach z lat 40. – „Supermanie”, „Batmanie”, „Flashu Gordonie”, „Kapitanie Ameryka” – czuło się nastrój niepokoju. Antagoniści pozytywnych, zamaskowanych postaci marzyli, by je zgładzić, a tym samym ugodzić w amerykańskie wartości i...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8109

Spis treści

Po godzinach

Aga Zaryan śpiewa w Koneserze
Allen na Marszałkowskiej
Alternatywa znad morza
Amy ma to, czego my nie mamy
Anatewka z klocków lego
Bar micwa i antykwariaty
Chwilowa reanimacja serca miasta
Co tak pięknie gra, ta-ta-ta? Może werbel z „Bolera”...
Czarne rytmy i kameralne Lapidarium
Czas wolny
Cząsteczki placu
Dobre filmy w dobrej cenie
Dziewczyny z St. Trinian **
Długie życie w kadrze
Eklektyzm górą
Ekstra
Elegia ***
Gospel górą
Hellboy: Złota armia
Kalendarium
Kalkomania z twarzy i serdeczności
Klasyczny kabaret
Klezmerzy zawsze żwawi
Krajewski na jazzowo
Magowie psychodelii
Mieć oczy i uszy otwarte
Milarepa ***
Na dobre skończyła się wakacyjna nuda
Na ekranie Iluzjonu
Na jeden kęs
Naukowo o kobietach
Nie ma za co przepraszać
Niebezpieczny eksperyment
Nowe życie Julie
Nowy projekt Alchemika
Ona to czuje bluesa!
Opowieści mamy-robota
Pod kontrolą Łukaszenki
Popłynie muzyka, czyli piękny eklektyzm
Poruszające rytmy funku dla każdego
Powrót do barwnego, zaginionego świata
Przechodni pas mistrza ceremonii
Pyzy takie same jak przed laty
Randka w kinie
Rodzinny wypoczynek w plenerze
Ryba w roli głównej
Siła kanadyjskiego barda
Skrzydlaty motocross
Smacznego
Stary, dobry Pałac Młodzieży czeka na dzieci
Uderzy nam do głowy
Uliczka inspirująca
Vivaldi grał na trąbce
W co się bawić...?
W południowych rytmach
Warszawa żyje! Żyje Singerem
Wieczory do dyskusji
Z nocną wizytą u króla Stasia
Zabawa bez znajomości jidysz
Zagrają – muzyka poważna
Zapis dramatycznych wydarzeń
Zjednoczenie niezależnych
Świat performerów
Zamów abonament