Najlepszym sposobem na klientów są jak najniższe ceny
Klienci upominają się o promocje, więc specjaliści od marketingu wymyślają coraz to nowsze sposoby na szybszą sprzedaż mieszkań. Okazuje się jednak, że promocje mogą sporo kosztować firmy z punktu widzenia podatkowego, za co i tak zapłacą klienci
Rz: Co mogą zrobić firmy deweloperskie, aby poprawić swoją sytuację, gdy na rynku zapaść?
Piotr Pacewicz: Aby zapobiec negatywnym skutkom kryzysu finansowego, deweloperzy mogą podejmować różnego rodzaju działania zmierzające do poprawy sytuacji finansowej, np. zwiększenia płynności czy zdolności kredytowej. Jednym z kierunków może być obniżenie kosztów związanych z inwestycjami. Drugi pomysł to wprowadzanie promocji i zachęt dla potencjalnych nabywców mieszkań – na przykład oferowanie wykończenia mieszkania czy miejsc garażowych w cenie lokalu. Lekarstwem na skutki kryzysu bywa również zmiana przeznaczenia trwającej inwestycji z budynków mieszkalnych na nieruchomości komercyjne.
Rafał Ciołek: We wszystkich powyższych sytuacjach istotną rolę odgrywa jednak aspekt podatkowy. Koszt podatku od dochodu ze zbycia nieruchomości obniża zyski ze sprzedaży o prawie jedną piątą. Każdy nowy pomysł na promocję czy niestandardową ofertę wywołuje pytania o właściwe rozliczenie podatkowe. Podobnie jest ze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta