Zakupy to kopalnia informacji o nas
Najwyższym stopniem zaawansowania, jeśli chodzi o zbieranie informacji o kliencie, jest program lojalnościowy - mówi Andrzej Bochacz, prezes spółki Kamil z grupy Macrologic
Rz: Czy firmy często zbierają informacje o klientach, choć ci nic o tym nie wiedzą?
Andrzej Bochacz: Na razie nie jest to powszechne, ale nowoczesne systemy dają ogromne możliwości. W większości sklepów liczona jest nie tylko liczba klientów wchodzących czy robiących zakupy, ale także ci przechodzący obok – dzięki tej wiedzy firma może np. zmieniać wygląd witryny na bardziej zachęcający.
Co firmom daje taka wiedza?
Zaskakująco dużo. Salon fryzjerski dzięki analizie profilu klientów wie, czy potrzebuje w określonych godzinach więcej personelu do obsługi mężczyzn, kobiet czy dzieci. Z kolei firmy odzieżowe mogą lepiej dopasować ofertę zależnie od liczby klientów, np. jeśli przeważają kobiety, rozbudowują tę część oferty...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta