Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Hiszpańska wojna o klienta

17 lipca 2009 | Ekonomia | Ewa Wysocka
W tym sezonie plaże w popularnego Salou nie są już tak oblegane jak w poprzednich latach
źródło: AP
W tym sezonie plaże w popularnego Salou nie są już tak oblegane jak w poprzednich latach

Gwałtowny spadek liczby urlopowiczów bije nie tylko w branżę, ale i kasę państwa. W kurortach mniej jest zarówno gości z zagranicy, jak i samych Hiszpanów. Rząd szuka sposobów na ratowanie sytuacji

„Letnie apartamenty za pół ceny”, „Spędź tydzień, a zapłacisz za pięć dni”, „Tego lata nie rosną stawki” – od takich haseł aż roi się w hiszpańskich kurortach. Można nie tylko taniej wynająć apartament, ale też zjeść.

Hotelarze i właściciele restauracji robią, co mogą, by przyciągnąć klientów. Na niewiele się to zdaje, bo z powodu kryzysu z wakacji zrezygnowało co najmniej 15 proc. turystów, a tych, którzy przyjeżdżają, nie stać na rozrzutność. W I półroczu zyski w do niedawna pierwszym przemyśle Hiszpanii spadły o prawie 7 proc., o 5,6 proc. więcej niż rok temu. Takiej bessy hiszpańska turystyka nie notowała jeszcze nigdy.

Salou, nadmorski kurort nad Morzem Śródziemnym nieopodal Barcelony, to ulubione miejsce wakacyjnego odpoczynku Brytyjczyków. Przyjeżdżają tu od 40 lat. Dzięki nim...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8372

Spis treści
Zamów abonament