Ożywienie na rynku luksusu
Givaudan – spółka, o której się mówi w Zurychu
Największy na świecie szwajcarski producent substancji zapachowych do kosmetyków i aromatów spożywczych zwiększył w I kwartale obroty dzięki poprawie sprzedaży w niemal wszystkich regionach świata. To pozwoliło mu potwierdzić prognozę wyników w całym roku, a giełda w Zurychu zareagowała wzrostem notowań akcji firmy o 5,6 proc., do 985, 5 franka.
Givaudan, dostarczający składniki takim producentom perfum jak Calvin Klein czy Burberry, a innym – dodatków zapachowych do mydeł, słodyczy i napojów, zwiększył obroty o 9,2 proc., do 1,07 mld franków (767,3 mln euro), bo ożywiła się sprzedaż aromatów z górnej półki, zwłaszcza w Ameryce Łacińskiej. Zastój panował tylko w Ameryce Płn. Spółka oświadczyła, że jest na dobrej drodze do osiągnięcia w tym roku marży EBITDAna poziomie 22,7 proc.
Sprzedaż zapachów i aromatów przyspieszyła w ostatnich kwartałach. Wynika to z ożywienia w segmencie luksusowym rynku, co także odnotowują inni producenci: Hermes, LVMH, Burberry, Swatch.