Niespodziewane nadejście lata
Brytyjski właściciel marki modnej odzieży Superdry (wartość rynkowa 2,06 mld dolarów) zwolnił tempo sprzedaży, która błyskawicznie rosła. Jego akcje pikowały w Londynie o ponad 22 proc.
Supergroup, producent ubrań kupowanych przez gwiazdy – Davida Beckhama, Leonardo DiCaprio czy Zaca Efrona – zwiększył wprawdzie w IV kwartale obrachunkowym (do 1 maja) obroty, licząc rok do roku, o 61 proc., do 66 mln funtów (108,8 mln dol.), ale był to spadek o 87 proc. wobec III kwartału.
Prezes Julian Dunkerton wyjaśnił, że było to niespodziewane, drobne, przejściowe odstępstwo od normalnej tendencji związane z wymianą kolekcji z zimowej na letnią, zwłaszcza że w Anglii panuje niezwykle ciepła wiosna. – Mieliśmy za dużo kurtek z kapturami, a za mało klapek i espadryli – dodał. Roczna sprzedaż skoczyła o 71 proc., w tym roku ma być jeszcze lepiej.
Spółka miała w 2010 r. udany debiut. Cena emisyjna 14 miesięcy temu wynosiła 500 pensów, w lutym tego roku doszła aż do 1900 pensów.