Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wydatki na zakup drobnych prezentów nie są kosztem podatkowym

30 listopada 2012 | Prawo i praktyka

Kwoty przeznaczone na zakupów upominków dla kontrahentów mają związek z reprezentacją firmy i tym samym nie można ich odliczyć od przychodów.

Tak stwierdziła Izba Skarbowa w Poznaniu w interpretacji z 12 października 2012 r. (ILPB3/423-307/11/12-S/EK).

Spółka jest dostawcą maszyn i urządzeń górniczych. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej przedstawiciele spółki uczestniczą w licznych spotkaniach służbowych z kontrahentami lub potencjalnymi kontrahentami, organizowanymi zarówno w siedzibie spółki, jak i poza nią.

Spółka zadała pytanie, czy kwoty przeznaczone na zakup drobnych prezentów (m.in. długopisów, kalendarzy, kompletów do kawy, urządzeń pendrive) niemających charakteru okazałości czy wystawności, przekazywanych wybranym kontrahentom podczas spotkań, mogą być kosztami uzyskania przychodów. Zdaniem spółki, wydatki te powinny zostać uznane za koszty, ponieważ zakupione materiały pełnią funkcję reklamową, nie mają charakteru okazałości ani wystawności, zaś fakt ich przekazania ma zwyczajowy charakter.

Izba skarbowa nie zgodziła się z tym stanowiskiem. Zdaniem organu wydatki te nie są kosztami reklamy,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9400

Wydanie: 9400

Spis treści
Zamów abonament