Konsumenci nie znają praw w sieci
Internet | E-zakupy robi już 13 mln Polaków w wieku powyżej 15 lat. Jednak większość z nich ma mgliste pojęcie o przysługujących im uprawnieniach.
piotr mazurkiewicz
Wciąż głównym argumentem na rzecz kupowania w sklepach internetowych są ceny niższe niż w tradycyjnym handlu. Z badania TNS Polska dla operatora e-płatności PayU wynika, że dla 60 proc. ankietowanych to zdecydowanie najważniejsze kryterium wyboru. Kolejne miejsce jeszcze przed kosztami dostawy zajmują opinie o sklepie. Ok. 40 proc. badanych poszukuje ich np. na forach czy w komentarzach na stronie sprzedającego. Co trzecia osoba deklaruje również, że nie mając zaufania do sprzedawcy, nie kliknie w ikonkę zakupu. Z kolei dla 20 proc. istotnym czynnikiem, który wpływa na dokonanie zakupu przez Internet, jest szybkość dostawy.
Niska świadomość
Jednak choć popularność internetowych zakupów rośnie w błyskawicznym tempie, a wartość rynku zwiększa się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta