Lotnictwu grozi recesja
Rozmowa z Jackiem Krawczykiem, wiceprzewodniczącym Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego
Rz: Co jest teraz najważniejsze dla europejskiego lotnictwa?
Jacek Krawczyk: Implementacja projektu Single European Sky II, czyli drugiego etapu wprowadzania Jednolitej Przestrzeni Powietrznej nad Europą. Program jest bardzo istotny, w dalszym ciągu jego realizacja jest jednak obarczona ogromnym ryzykiem. Przewiduje utworzenie FAB-ów, czyli funkcjonalnych bloków przestrzeni powietrznej opartych na zarządzaniu przestrzenią ponad granicami. Mają one powstać do 4 grudnia. Jeżeli nie wdrożymy tego projektu, to europejskie lotnictwo wejdzie w fazę stagnacji, jeśli nie recesji. Na zlecenie Komisji Europejskiej zostałem zresztą mianowany sprawozdawcą raportu na temat Jednolitej Przestrzeni Powietrznej, więc praca nad inicjatywą trwa.
Projekt jest już znacznie opóźniony.
Niestety. Kilka agencji nawigacyjnych ruchu lotniczego blokuje jedną z najważniejszych reform wspólnego wolnego rynku UE.
Nasz FAB, który tworzymy wraz z Litwą, jest jednym z najmniejszych bloków, ale ważne, że jest. Podczas...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta