Gwiazdy nowej ery
Powstaje światowy koncern, ma łączyć działania fonografii i marketingu - pisze Jacek Cieślak.
Lyor Cohen, guru fonografii i nowych mediów, ogłosi w Cannes na MIDEM powstanie meganowoczesnego koncernu 300.
Niedawno magazyn „Complex" określił Lyora Cohena, byłego szefa Warner Music Group, najpotężniejszym i najbardziej wpływowym bezrobotnym na świecie. Sądząc po zapowiedzi MIDEM, Cohen wcale jednak nie próżnował.
Burzy mury
Jest zajęty nieustannie od 30 lat, od czasu, gdy stworzył słynną wytwórnię Def Jam, uważaną za najważniejszą firmę fonograficzną zajmującą się czarną muzyką od czasów Motown. To Cohen promował Willa Smitha, Jay-Z, a także – już z innej parafii – The Beastie Boys.
Teraz cały muzyczny świat wstrzymuje oddech i czeka na to, jaką rewelację Cohen ogłosi w Cannes. Czekają zwłaszcza młodzi artyści, bo nowy koncern 300 ma pomóc im dotrzeć do odbiorców i słuchaczy muzyki. Wiadomo już, że nazwa firmy jest inspirowana postawą antycznych trzystu Spartan, którzy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta