Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gwiazdy nowej ery

15 stycznia 2014 | Kultura | Jacek Cieślak
Lyor Cohen szykuje projekt z pogranicza fonografii, Internetu i marketingu. Na zdjęciu z raperami T.I. (z lewej) oraz Jay-Z
źródło: AFP
Lyor Cohen szykuje projekt z pogranicza fonografii, Internetu i marketingu. Na zdjęciu z raperami T.I. (z lewej) oraz Jay-Z

Powstaje światowy koncern, ma łączyć działania fonografii i marketingu - pisze Jacek Cieślak.

Lyor Cohen, guru fonografii i nowych mediów, ogłosi w Cannes na MIDEM powstanie meganowoczesnego koncernu 300.

Niedawno magazyn „Complex" określił Lyora Cohena, byłego szefa Warner Music Group, najpotężniejszym i najbardziej wpływowym bezrobotnym na świecie. Sądząc po zapowiedzi MIDEM, Cohen wcale jednak nie próżnował.

Burzy mury

Jest zajęty nieustannie od 30 lat, od czasu, gdy stworzył słynną wytwórnię Def Jam, uważaną za najważniejszą firmę fonograficzną zajmującą się czarną muzyką od czasów Motown. To Cohen promował Willa Smitha, Jay-Z, a także – już z innej parafii – The Beastie Boys.

Teraz cały muzyczny świat wstrzymuje oddech i czeka na to, jaką rewelację Cohen ogłosi w Cannes. Czekają zwłaszcza młodzi artyści, bo nowy koncern 300 ma pomóc im dotrzeć do odbiorców i słuchaczy muzyki. Wiadomo już, że nazwa firmy jest inspirowana postawą antycznych trzystu Spartan, którzy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 9738

Wydanie: 9738

Spis treści
Zamów abonament