Szukając nowych rynków
Gospodarka | Polskie przedsiębiorstwa coraz śmielej zaczynają handlować z krajami odległymi geograficznie.
Monika Sajewicz
Polskie firmy rozglądające się za nowymi rynkami zbytu zaczynają wychodzić na coraz dalsze, ale i bardziej perspektywiczne rynki.
Zagraniczną ekspansję polskich firm wyraźnie widać w danych pokazujących rosnący eksport. Według GUS od stycznia do listopada 2013 r. sprzedaż zagraniczna wzrosła o 5,6 proc., przy czym do krajów rozwijających się o ponad 15,5 proc., a do Europy Środkowo-Wschodniej o blisko 8 proc.
W 2014 r. eksport znowu w górę
Z sondy przeprowadzonej niedawno przez „Rz" wynika, że w 2014 r. dynamika eksportu może nawet przekroczyć 10 proc. Do jego silnej poprawy przyczyni się ożywienie globalnej gospodarki, przede wszystkim w krajach Unii Europejskiej, ale także sprzedaż do państw, które wcześniej nie były uwzględniane na mapach handlowych polskich przedsiębiorstw.
– Jeśli chodzi o eksport polskich firm, to trzy czwarte sprzedaży trafia do krajów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta