Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Szukając nowych rynków

15 stycznia 2014 | Ekonomia i Rozwój
39 proc.  polskich firm planuje  ekspansję międzynarodową
źródło: Rzeczpospolita
39 proc. polskich firm planuje ekspansję międzynarodową

Gospodarka | Polskie przedsiębiorstwa coraz śmielej zaczynają handlować z krajami odległymi geograficznie.

Monika Sajewicz

Polskie firmy rozglądające się za nowymi rynkami zbytu zaczynają wychodzić na coraz dalsze, ale i bardziej perspektywiczne rynki.

Zagraniczną ekspansję polskich firm wyraźnie widać w danych pokazujących rosnący eksport. Według GUS od stycznia do listopada 2013 r. sprzedaż zagraniczna wzrosła o 5,6 proc., przy czym do krajów rozwijających się o ponad 15,5 proc., a do Europy Środkowo-Wschodniej o blisko 8 proc.

W 2014 r. eksport znowu w górę

Z sondy przeprowadzonej niedawno przez „Rz" wynika, że w 2014 r. dynamika eksportu może nawet przekroczyć 10 proc. Do jego silnej poprawy przyczyni się ożywienie globalnej gospodarki, przede wszystkim w krajach Unii Europejskiej, ale także sprzedaż do państw, które wcześniej nie były uwzględniane na mapach handlowych polskich przedsiębiorstw.

– Jeśli chodzi o eksport polskich firm, to trzy czwarte sprzedaży trafia do krajów...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 9738

Wydanie: 9738

Spis treści
Zamów abonament