Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pracownicy mogą obronić firmę przed nadużyciami

15 stycznia 2014 | Kariera i biznes
autor zdjęcia: Waldemar Kompała
źródło: Fotorzepa

Rozmowa | Agnieszka Gawrońska-Malec, dyrektor w Zespole Zarządzania 
Ryzykiem Nadużyć w KPMG w Polsce.

Rz: W raporcie o nadużyciach pracowników zwracają państwo uwagę na krótki staż pracy oszustów. Niektórzy wkrótce po podjęciu pracy szukają okazji do „przekrętu". Dlaczego?

Agnieszka Gawrońska-Malec: Sądzę, że ma to związek z tym, że w Polsce nie przykłada się wystarczającej wagi do sposobu rozstania z oszustem. Najczęściej po prostu rozwiązuje się z nim umowę, i to nierzadko za porozumieniem stron. Oszust nie ponosi praktycznie żadnych konsekwencji – w jego CV nie ma śladu informacji o nadużyciu. Może więc spokojnie pójść do innej firmy i robić bardzo podobne rzeczy, przeświadczony o swej bezkarności. W USA i krajach Europy Zachodniej znacznie częściej dochodzi w takich przypadkach do złożenia zawiadomienia do prokuratury oraz wszczęcia spraw karnych lub cywilnych o odszkodowanie za szkody wyrządzone firmie.

Dlaczego więc polskie firmy tak rzadko walczą o swoje interesy?

Obawiają się, że tego typu kłopoty pogorszą ich wizerunek, że będzie o tym głośno w mediach. Po drugie nie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 9738

Wydanie: 9738

Spis treści
Zamów abonament