Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nowa normalność na rynku prawnym

15 stycznia 2014 | Prawo | Beata Niemczuk
źródło: materiały prasowe
autor zdjęcia: Paweł Gałka
źródło: Rzeczpospolita

Duże kancelarie nie znikną. Pewne jest jednak, że część z nich, by przetrwać, musi się zmienić – twierdzi ekspert.

Niedawno prawnik ze znanym i szanowanym na rynku nazwiskiem, który właśnie odszedł z międzynarodowej kancelarii, powiedział mi, że rynek prawny w Polsce, podobnie jak i na Zachodzie, się zmienia. W niedalekiej przyszłości wygranym pośród dużych kancelarii (tzw. Big Law) będą te, które będą potrafiły przeorganizować model swojej działalności (w sensie oferowanego doradztwa i wewnętrznych procesów operacyjnych), by odpowiedzieć na faktyczne potrzeby klientów, żądających konkretnej wartości w obsłudze, tak jak rozumie ją klient, a nie kancelaria. Jeśli w ogóle takie kancelarie się znajdą w gronie TOP 20 na polskim rynku. Zaskoczyło mnie tak klarowne widzenie sytuacji – nowej normalności – której rozwoju już się nie powstrzyma, a która powszechnie jest wypierana i ignorowana przez właścicieli – wspólników zarządzających dużych kancelarii.

Na zmianach, jakie zachodzą w firmach prawniczych, skorzystają przede wszystkim ich klienci: nowi i dotychczasowi

Nowa normalność (the New Normal) to termin rodem z Ameryki, który oddaje nową rzeczywistość gospodarczą, zmieniające się (i kurczące) możliwości rynkowe i dyktat...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 9738

Wydanie: 9738

Spis treści
Zamów abonament