Mała firma też może mieć markę
marketing | Choć drobnych przedsiębiorców nie stać na duże kampanie, to część z nich z powodzeniem buduje swój brand.
Kampania reklamowa w czołowych ogólnopolskich stacjach TV, najlepiej z udziałem celebryty, albo duże reklamy w gazetach – właśnie z tym wielu przedsiębiorcom kojarzą się działania marketingowe. Na takie akcje reklamowe małych firm nie stać, więc często nie robią nic. Tymczasem, jak twierdzą specjaliści od marketingu i właściciele firm, które w krótkim czasie zbudowały mocne marki, pieniądze to nie wszystko. Dużo ważniejsze są dobre pomysły – w tym oryginalny pomysł na produkt albo usługę, na nazwę firmy, a potem na skuteczne dotarcie do klientów.
Umieć się wyróżnić
– Od początku chciałyśmy się wyróżnić, zaczynając od nazwy i logo oraz wzornictwa – twierdzi Izabela Cybulska, współwłaścicielka firmy Smartino, do której należy znana wśród młodych rodziców marka La Millou (podbiła rynek kocyko-kołderkami dla niemowląt z motywem meksykańskich czaszek).
Założycielki Smartino miały sporo fachowej wiedzy i praktycznego doświadczenia w marketingu, bo wcześniej pracowały w reklamie. Choć teraz nie promują się poprzez reklamy, ale głównie poprzez udział na targach dla rodziców i profesjonalną stronę La Millou połączoną ze sklepem online. Co mają robić przedsiębiorcy, którzy dopiero zaczynają myśleć o budowie marki firmy i jej komunikacji z rynkiem? Najprostszym rozwiązaniem jest sięgnięcie po pomoc...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta