Straty przez brak weryfikacji partnerów
Przed nawiązaniem współpracy z nowym partnerem biznesowym zawsze warto sprawdzić, czy rzetelnie wywiązuje się ze swoich zobowiązań.
W biznesowym życiu zdarza się, że klient nie zapłaci za dostarczony towar lub usługę. Czasem można się też spotkać z sytuacjami odwrotnymi, gdy mimo uiszczenia zapłaty nie otrzymamy zamówionego towaru lub usługi, bo firma zbankrutowała lub okazała się oszustem.
Jak wynika z badań Rzetelnej Firmy, 25 proc. firm często spotyka się z przejawami nierzetelności ze strony swoich kontrahentów, a 64 proc. – sporadycznie. W sumie ok. 80 proc. z nich kiedykolwiek straciło w ten sposób pieniądze lub inne dobra. Dla mniej niż jednej trzeciej były to kwoty poniżej 1000 zł, dla 45 proc. – kilka tysięcy złotych, ale 33 proc. oszacowało swoje straty na ponad 20 tys. zł.
Jak się przed tym ustrzec? Przed nawiązaniem współpracy z nowym partnerem warto...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta