Pełna luk sieć transportowa
Lepiej jest na drogach krajowych, ale brakuje obwodnic. Kolej rusza z inwestycjami, ale drogi wodne nie istnieją.
„Rz" wspiera przedsiębiorców w walce o ułatwienia w prowadzeniu biznesu. To konieczne, bo mimo składanych przez rząd obietnic otoczenie prawne i administracyjne, zwłaszcza dla małych i średnich firm, wcale się nie poprawia, a nawet się pogarsza.
W cyklu „Teraz przedsiębiorczość" szukamy sposobu na usunięcie barier dla rozwoju przedsiębiorczości i konkurencyjności naszej gospodarki. Na podstawie wskazań instytucji międzynarodowych oraz odczuć polskich przedsiębiorstw „Rz" stworzyła listę dziesięciu najistotniejszych barier i dysfunkcji, które najbardziej przeszkadzają w prowadzeniu działalności gospodarczej. Jedną z nich jest stan infrastruktury, która wciąż – mimo wielomiliardowych nakładów – pozostawia wiele do życzenia.
1. Wielkie nakłady
Po Polsce podróżuje się niewątpliwie coraz lepiej. Dzięki unijnym funduszom, jak raportuje Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, powstało 11 tys. km dróg, w tym 1,3 tys. km autostrad i dróg ekspresowych, a 1,6 tys. km linii kolejowych zostało zbudowanych lub zmodernizowanych.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w perspektywie lat 2007–2013 w sumie wydała na inwestycje 68 mld zł. W nowym rozdaniu z funduszy unijnych na drogi ma zostać przeznaczonych 60 mld zł....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta