Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Szybki spór konsumenta z firmą

01 kwietnia 2015 | Prawo | Łukasz Kuligowski
Europejskie Centrum Konsumenckie otrzymuje rocznie  ponad 1,4 tys. skarg na przedsiębiorców z różnych państw UE
źródło: Rzeczpospolita
Europejskie Centrum Konsumenckie otrzymuje rocznie ponad 1,4 tys. skarg na przedsiębiorców z różnych państw UE

Pozasądowe rozstrzyganie konfliktów między przedsiębiorcami a klientami zakończy się w ciągu 90 dni, 
a w niektórych sprawach nawet w 60 dni.

Przy różnych instytucjach powstaną jednostki zajmujące się pozasądowym rozstrzyganiem sporów (tzw. ADR, z ang. Alternative Dispute Resolution). Trafią do nich zarówno krajowe, jak i transgraniczne konflikty między konsumentami a przedsiębiorcami. Wprowadzenie takich rozwiązań przewidują przyjęte we wtorek przez rząd założenia do ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.

Jednostki ADR zajmą się daną sprawą,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10105

Wydanie: 10105

Spis treści
Zamów abonament