Nowe marki mody kuszą Polaków
W tym roku może się pojawić nawet kilkanaście atrakcyjnych ofert, jak Primark czy Banana Republic.
Piotr Mazurkiewicz
Jak podaje firma doradcza CBRE, w 2013 r. do Polski weszło kilkanaście nowych marek odzieżowych, w ubiegłym roku – osiem, a ten zapowiada się jeszcze bardziej obiecująco.
Choć co drugi Polak kupuje towary używane, zwłaszcza ubrania, to jednak liczba tych, których stać na podążanie za modą, jest już tak duża, że marki odzieżowe widzą u nas swoją szansę.
– W nadchodzących kwartałach pojawi się na rynku kilka, być może kilkanaście marek modowych, biorąc pod uwagę także polskie przedsięwzięcia – mówi Agata Czarnecka, dyrektor z działu analiz i badań rynku CBRE. – Wiemy też o międzynarodowych sieciach, które rozważają wejście na polski rynek. Aby to doszło do skutku, niezbędne jest pozyskanie przez nie dobrego, lokalnego partnera franczyzowego w Polsce.
CBRE nie podaje, o jakie marki może chodzić. Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że debiut w Polsce rozważa m.in. brytyjski Primark i amerykańskie Banana Republic. Ta ostatnia marka należy do koncernu GAP, który ze swoją flagową siecią jest już na naszym rynku obecny.
Sklepy tej marki oraz jeszcze sześciu innych prowadziła grupa EMF, która zdecydowała o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta