Czas firm otwartych na innowacje
Aby zintensyfikować liczbę nowatorskich projektów rodzących się w Polsce trzeba zmienić system edukacji i wsparcia biznesu. Choć – jak twierdzą eksperci – już dziś rodzime firmy nie mają powodów do wstydu.
michał duszczyk
– Mimo że polskie wydatki na innowacyjność nie są wysokie, to nasza gospodarka, wbrew obiegowej opinii, jest innowacyjna. W jednych rankingach wypadamy lepiej, w innych gorzej, ale należy pamiętać, że ciężko przymierzać nas do innych gospodarek – mówi Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Mamy możliwości
Uczestnicy debaty „Polskie Innowacje", która zainagurowała konkurs „Rzeczpospolitej" „Orzeł Innowacji", nie mają wątpliwości, że nadchodzi dobry okres dla polskiej myśli naukowej oraz jej komercjalizacji. – Polska to jeden z tych krajów, w których gotowość do projektowania i prototypowania jest bardzo wysoka. Polska gospodarka ma więc wielką szansę stać się gospodarką w pełni opartą na wiedzy i innowacyjności. Do osiągnięcia tego celu potrzebne jest zaangażowanie władzy, sektora akademickiego oraz przedsiębiorców – mówi Filip Thon, prezes RWE Polska. Jak zaznacza, kluczowe są inwestycje w rozwój ludzi, ich ciągłą naukę, doskonalenie umiejętności i tworzenie „apetytu na innowacje". – Tu szczególna rola liderów biznesu, którzy mogą tworzyć kulturę organizacyjną sprzyjającą innowacyjności i motywowaniu pracowników do poszukiwania nowych rozwiązań oraz akceptującą ryzyko – dodaje.
Eksperci przekonują, że polskie społeczeństwo lubi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)

