Stawiam na Europę i Chiny
Roland Krueger | Polska to dla nas czwarty rynek w Europie. I nieustannie nas zaskakuje – mówi prezes Infiniti.
Rz: Jaką rolę ma dzisiaj Infiniti w grupie Renault/Nissan, do której ta marka należy?
Roland Krueger: Marki premium. Zdecydowanie nie masowej, ale i nie niszowej. Bo nie ukrywam, że chcę zdecydowanie zwiększyć sprzedaż.
Podczas ostatniego salonu w Genewie Infiniti pokazał mały SUV. Czy to oznacza, że chcecie teraz być już we wszystkich segmentach rynku?
Może nie we wszystkich, ale będziemy zwiększać liczbę modeli. QX30 właśnie pokazuje, że wypełniamy luki w naszej ofercie. Nie mówiąc o tym, że na przykład w przypadku Europy jest to największy segment rynkowy, więc ten model pokazuje naszą strategię rozwoju.
Jednocześnie zwiększamy naszą bazę produkcyjną, zwłaszcza w Europie i w Chinach. QX30, tak samo jak Q30, będą produkowane w fabryce Nissana w Sunderland w Wielkiej Brytanii. Bardzo liczę także na popularność większego crossovera QX50. Czyli nowa strategia jest taka: nowe modele, w nowych segmentach. Wierzę, że się sprawdzi.
Infiniti sprzedaje dzisiaj niespełna 190 tys. aut rocznie, plany mówią o przynajmniej 200 tys. w tym roku. Na jakich rynkach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta