Przedsiębiorca przyjmie niechciany prezent świąteczny
Konsument, który dokonuje zakupów przez internet, ma prawo zrezygnować z towaru. Nie musi przy tym podawać powodów swojej decyzji. Wystarczy, że odeśle niechcianą rzecz do e-sklepu.
Okres świąt Bożego Narodzenia to czas wzmożonych przychodów dla wielu branż, w tym przede wszystkim handlowej. To właśnie w tym okresie wydajemy dużą część naszych wynagrodzeń na świąteczne prezenty. Coraz więcej konsumentów swoich zakupów dokonuje przez internet. Z danych Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, że zakupy przez internet robi już 55 proc. internautów, a 68 proc. regularnie odwiedza e-sklepy.
Nie wszystkie prezenty kupione pod choinkę są trafione. Część z nich tuż po świętach zwracana jest sprzedawcom. W takiej sytuacji właściciele i pracownicy e-sklepów zadają sobie często pytanie, czy ich obowiązkiem jest przyjęcie niechcianego prezentu i zwrot pieniędzy za sprzedany już towar.
Zgodnie z obowiązującą od 25 grudnia ubiegłego roku ustawą o prawach konsumenta...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta