Na pocztę daleko, przy okienku tłok
Kolejki i ceny usług – na to głównie narzekają klienci. NIK uważa, że pogorszyła się dostępność usług pocztowych.
„Najsłabszym ogniwem w systemie świadczenia usług przez placówki Poczty Polskiej jest sprawność obsługi klientów, przejawiająca się w zbyt długich kolejkach" – wskazuje NIK w raporcie, który poznała „Rzeczpospolita".
– Restrukturyzacja Poczty Polskiej poprawiła jej kondycję, ale związana z nią redukcja zatrudnienia i zamykanie urzędów pogorszyły dostęp do powszechnych usług pocztowych – wyjaśnia nam Krzysztof Kwiatkowski, prezes Izby.
Mniej listonoszy
Na początku 2013 r. rynek pocztowy otwarto dla konkurencyjnych operatorów – weszła ustawa znosząca monopol Poczty Polskiej na dostarczenie najlżejszych przesyłek do 50 g, np. listów. W 2014 r. działało 165 konkurencyjnych firm.
NIK zbadała dostępność usług świadczonych przez Pocztę w latach 2011–2014 oraz to, jak restrukturyzująca się spółka wypełnia zadania operatora wyznaczonego do świadczenia usług powszechnych: głównie przyjmowania i doręczania listów o wadze do 2 kg, paczek do 10 kg i realizowania przekazów pocztowych.
Otwarcie rynku wymusiło na państwowym operatorze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta