Jak stosować szczególną procedurę, nie uzyskując marży
Fiskus nadinterpretowuje przepisy, twierdząc, że spółka niebędąca biurem podróży, która organizuje promocyjne, bezpłatne wyjazdy turystyczne dla swoich kontrahentów, ma rozliczać VAT w systemie marży.
Działalność spółki obejmuje handel wyrobami sanitarno-instalacyjnymi. Odbiorcami jej towarów są instalatorzy – osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą oraz małe spółki. W celu zwiększenia przychodów firma organizuje imprezy wyjazdowe dla klientów, którzy w określonym czasie osiągną określone obroty. Goście mają zapewnione przejazdy, zakwaterowanie, wyżywienie oraz atrakcje turystyczne, kulturalne i rozrywkowe. Podczas imprezy odbywają się konkursy z nagrodami. Ponadto w okresach świątecznych zakupy klientów powyżej określonej kwoty są premiowane upominkami. Zdarza się, że jest to alkohol. Każdorazowo akcja promocyjna jest przeprowadzona na podstawie regulaminu.
Spółka wyjaśniła, że organizuje imprezy we własnym zakresie, we współpracy z organizatorem bądź kupuje je od niego w całości. Impreza jest organizowana w celach turystycznych i ma na celu promocję marki. Firma zapytała, czy będzie jej przysługiwało prawo do odliczenia VAT naliczonego w związku z zakupem wskazanych towarów i usług.
Stanowisko fiskusa okazało się niekorzystne dla spółki w zakresie prawa do odliczenia z faktur dokumentujących nabycie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta