Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Artysta wyczuł reklamę

23 grudnia 2015 | Kultura | Ewa Izabela Nowak
Autoportret, akryl i serigrafia, 1966
źródło: © The Andy Warhol Foundation for the Visual Arts, Inc./ADAGP, Paryż 2015
Autoportret, akryl i serigrafia, 1966
Gerard Malanga i Philip Fagan w Factory, Nowy Jork, 1964
źródło: Ugo Mulas, © The Andy Warhol Foundation for the Visual Arts, Inc. / ADAGP, Paryż 2015
Gerard Malanga i Philip Fagan w Factory, Nowy Jork, 1964

Wystawa Andy'ego Warhola w paryskim Muzeum Sztuki Nowoczesnej udowadnia nowatorską rolę, jaką odegrał on w drugiej połowie XX wieku.

Korespondencja z Paryża

Początkowo niedoceniany, z czasem stał się artystą symbolizującym konsumpcyjny styl życia zachodnich społeczeństw.

Był jednym z największych wizjonerów poprzedniego stulecia. Bardzo szybko przewidział, jak wielką rolę w przyszłości będzie odgrywała reklama oraz umiejętność skrótowego przekazywania informacji. Obecnie aż trudno uwierzyć, że nowojorska MoMA odrzuciła w 1956 roku jego propozycję darowizny rysunku. Dzięki współpracy z Léo Castellim, najbardziej wpływowym marszandem amerykańskim XX wieku, udało się zmienić opinie muzealników i środowiska artystycznego na temat rzeczywistej wartości dzieł Warhola.

Niezwykłe eksperymenty filmowe

Przy okazji kolejnych prezentacji jego twórczości podkreśla się głównie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10328

Wydanie: 10328

Spis treści
Zamów abonament