Artysta wyczuł reklamę
Wystawa Andy'ego Warhola w paryskim Muzeum Sztuki Nowoczesnej udowadnia nowatorską rolę, jaką odegrał on w drugiej połowie XX wieku.
Korespondencja z Paryża
Początkowo niedoceniany, z czasem stał się artystą symbolizującym konsumpcyjny styl życia zachodnich społeczeństw.
Był jednym z największych wizjonerów poprzedniego stulecia. Bardzo szybko przewidział, jak wielką rolę w przyszłości będzie odgrywała reklama oraz umiejętność skrótowego przekazywania informacji. Obecnie aż trudno uwierzyć, że nowojorska MoMA odrzuciła w 1956 roku jego propozycję darowizny rysunku. Dzięki współpracy z Léo Castellim, najbardziej wpływowym marszandem amerykańskim XX wieku, udało się zmienić opinie muzealników i środowiska artystycznego na temat rzeczywistej wartości dzieł Warhola.
Niezwykłe eksperymenty filmowe
Przy okazji kolejnych prezentacji jego twórczości podkreśla się głównie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta