Można tworzyć coś swojego, wyjątkowego i indywidualnego. Razem
Aleksandra Sewerynik
W dyskusjach o przyszłości prawa autorskiego pojawia się wiele wątków dotyczących finansowania kultury. Podnosi się, że model biznesowy działalności artystycznej oparty na przychodach z tantiem to już przeszłość, a artyści powinni zacząć zarabiać w inny sposób. Niestety, wciąż faktem jest, że sektor kultury w Polsce zarabia najmniej. Co prawda, Polacy wciąż chętnie chodzą na koncerty, do teatru czy opery, ale zazwyczaj wybierają ofertę promowaną w mediach lub cieszącą się renomą zdobywaną przez wiele lat. Tym samym artyści spoza głównego nurtu, młodzi czy niszowi muszą szukać innych źródeł utrzymania, co często szkodzi ich twórczości artystycznej albo nawet powoduje jej porzucenie na rzecz bardziej dochodowych profesji.
Ponadto swoboda dzielenia się dobrami kultury w internecie przyzwyczaiła nas do darmowego i natychmiastowego korzystania z utworów i dóbr chronionych prawami pokrewnymi – często bez jakiegokolwiek wynagradzania twórców, choćby poprzez opłaty z wyświetlonych reklam. Niestety ogromna skala tego korzystania w żaden sposób nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta