Właściciel nc+ z nowymi pomysłami
Manuel Rougeron | Planujemy uruchomić niezależny od nc+ serwis wideo na żądanie, by móc z nim dotrzeć do młodszych użytkowników oraz osób rezygnujących z telewizji na rzecz internetu – zapowiada prezes platformy cyfrowej nc+.
Rz: W jakim momencie znalazł się rynek płatnych telewizji po wejściu do Polski Netfliksa? Z kim teraz przede wszystkim konkurują? Należy się na nim w tym roku spodziewać jakichś rewolucji?
Manuel Rougeron: Polska jest już mocno nasyconym rynkiem, bo mówimy o 80–85-proc. nasyceniu usługami płatnej telewizji. Platforma nc+ jest mocnym graczem i z tej perspektywy obserwujemy nowe firmy z innym zapleczem, które wkraczają i do Polski i kierują swoje usługi do zupełnie innych grup docelowych. Rynek płatnej telewizji to biznes szybko rozwijających się technologii. Konsumenci powoli za nimi podążają. Nie spodziewam się na polskim rynku żadnej rewolucji, co oczywiście nie oznacza, że nie zachodzą na nim zmiany. Zauważamy je i wpisujemy się w nowe trendy, ale przeciwstawianie tradycyjnej telewizji pojawiającym się nowym rozwiązaniom byłoby sztuczne. Uważam bowiem, że nie ma już „tradycyjnej" telewizji.
To znaczy?
Wszyscy nadajemy dziś jednocześnie dla linearnego i nielinearnego widza. Mamy zaplecze, które pozwoli nam stawić czoła nowym trendom i nowym graczom, kimkolwiek oni będą. Nie popełniamy jednak błędu niedoceniania konkurencji. Netflix wszedł na ten rynek, ale czy jego obecność doprowadzi do radykalnych zmian? Nie sądzę, choć uważam, że polski rynek będzie się zmieniał i dostosowywał...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta