Handel coraz mocniejszy wśród największych firm
Już 25 proc. obrotów spółek ujętych w zestawieniu generują sprzedawcy detaliczni i hurtowi. Coraz częściej widać ich także w czołówce rankingu.
piotr mazurkiewicz
Firmy zajmujące się handlem detalicznym odpowiadają w sumie za 12 proc. obrotów wygenerowanych przez 500 największych przedsiębiorstw w Polsce. Z kolei przedstawiciele segmentu hurtowego mogą się pochwalić 13-proc. udziałem. Z punktu widzenia udziałów branżowych wyższym mogą się pochwalić tylko producenci paliw.
Sprzedaż w górę
Sektory handlowe zwiększają swoje znaczenie w zestawieniu, a zwłaszcza hurt, który w ubiegłorocznej edycji Listy 500 miał 9-proc. udział. Obydwa segmenty handlu zanotowały także wzrost przychodów, ale jego skala jest inna. Hurtownicy w 2015 r. urośli średnio o 2,3 proc., gdy detaliści zyskali aż 11,4 proc.
Wyniki dobre, tym bardziej że osiągnięte w wymagającym otoczeniu rynkowym....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta