Pociągi zdobyły Łódzkie
Łódzka Kolej Aglomeracyjna modernizuje tabor. Operacja wydłużenia składów Flirt to pionierski projekt w kraju.
Nowe składy Impuls z Newagu pojawią się w przyszłym roku na torach w barwach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Poza tym przewoźnik chce rozbudować posiadane Flirty o środkowy człon. Dzięki temu tabor będzie nie tylko nowocześniejszy i obsłuży nowe trasy, ale też dłuższymi składami będzie mogło podróżować więcej pasażerów.
– Łódzka Kolej Aglomeracyjna w chwili obecnej prowadzi dwa projekty taborowe. Pierwszy z nich dotyczy zakupu 14 EZT Impuls II firmy Newag, a drugi – rozbudowy 10 posiadanych pociągów Flirt 3 o trzeci, środkowy człon – opowiada Marta Markowska, naczelnik wydziału komunikacji społecznej i promocji łódzkiego przewoźnika.
Debiut na torach
W tym roku ŁKA podpisała umowę z Newagiem na dostawę 14 pociągów. Firma z Nowego Sącza została wybrana w przetargu na podstawie czterech kryteriów: ceny pojazdów, kosztów utrzymania, współczynnika efektywności kosztowej i liczby siedzeń stałych. Wartość zamówienia to prawie 267 mln zł, z czego 182 mln zł to dofinansowanie unijne z RPO WŁ. Dostawca będzie odpowiedzialny za serwisowanie taboru przez 12 lat....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta