Duże szanse na wzrost eksportu
Producenci płytek ceramicznych będą w większym stopniu niż dotychczas stawiać przede wszystkim na sprzedaż realizowaną na rynkach zagranicznych.
Tomasz Furman
Wytwórcy płytek ceramicznych w Polsce liczą, że najbliższe kilka lat przyniesie im wzrost sprzedaży zarówno na rynku krajowym, jak i poza naszymi granicami. Pod względem wartości zrealizowanej produkcji oraz sprzedaży ubiegły rok można zresztą uznać za względnie dobry.
Z danych Eurostatu wynika, że nad Wisłą wyprodukowano płytki ceramiczne o wartości 525,6 mln euro. To o 3,2 proc. więcej niż w 2015 r. Lepszy wynik udało się osiągnąć pomimo niewielkiego spadku produkcji w ujęciu wolumenowym. To zapewne rezultat zmieniających się na rynku trendów, które powodują, że klienci coraz częściej kupują produkty lepszej jakości i tym samym droższe.
Widać to również po dość mocno rosnącej wartości eksportu oraz importu. W ubiegłym roku na rynki zagraniczne trafiły płytki o wartości 252,9 mln euro. To oznaczało wzrost eksportu o 11,4...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta