Polski marketing jest nastawiony na sprzedaż
Tylko 35 proc. firm w Polsce przeprowadza badania rynku, gros wciąż korzysta też z papierowych materiałów marketingowych – wynika z badań.
magdalena lemańska
W większości firm działy PR i marketingu przede wszystkim współtworzą strategię sprzedażową, a także angażują się w procesy sprzedażowe – wynika z badania przeprowadzonego na prawie 260 firmach zatrudniających ponad 50 osób przez PMR Consulting & Research i Attention Marketing Research.
Grzechy główne
W ponad połowie firm marketerzy angażują się też w pozyskiwanie nowych klientów. – Nie dziwi więc, że to właśnie wzrost sprzedaży jest najpowszechniejszym wskaźnikiem pomiaru efektywności ich działań. Najwięcej czasu w tym roku działy marketingu i PR, zgodnie ze swoimi deklaracjami, spędzają na budowaniu strategii ofertowej i strategii rozwoju firmy oraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta