Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zakaz reklamy piwa nie jest receptą na trzeźwość

19 grudnia 2017 | Ekonomia

Emilia piotrowska Rząd chce zmniejszyć konsumpcję alkoholu. Tyle tylko że zafundowana społeczeństwu antyalkoholowa terapia opiera się na błędnie postawionej diagnozie.

Mijający rok minął nam pod hasłem troski o trzeźwość narodu. Resort zdrowia podszedł do sprawy poważnie: najpierw przyjęto poselski projekt nowelizacji, który zakłada ograniczenie sprzedaży alkoholu między godzinami 22 a 6 rano, wprowadza generalny zakaz picia w miejscach publicznych, a samorządom daje możliwość limitowania punktów sprzedaży alkoholu. Nowe regulacje nie weszły jeszcze w życie, gdy tymczasem pojawiły się kolejne, jeszcze dalej idące pomysły.

Kolejna nowelizacja ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, obecnie w toku konsultacji społecznych, zakłada bowiem wprowadzenie obowiązku umieszczania informacji dotyczącej wartości odżywczej i składników alkoholu na etykietach oraz zakazanie reklamy piwa między godzinami 6 a 23. Sprzedawcy i producenci już liczą straty, tymczasem na marginesie warto zapytać o jakość i potencjalną skuteczność tak stanowionego prawa.

Niepotrzebny zakaz

Dla przypomnienia – obecnie emisja spotów reklamowych piwa jest dopuszczalna w godzinach 20–6. Ministerstwo Zdrowia chce je dopuszczać dopiero po 23. Branża reklamowa bije na alarm, że tak...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10932

Wydanie: 10932

Spis treści
Zamów abonament