Łatwiej będzie dać odpór reklamie w sieci Użytkownicy internetu mieliby mieć możliwości wyboru i modyfikacji preferowanych przez nich opcji.
Użytkownicy internetu na ogół spotykają się z reklamą behawioralną podczas korzystania z bardzo dużych platform internetowych, tj. Facebook czy Google, bowiem bazuje ona na preferencjach użytkownika i pokazuje produkty dopasowane do jego zainteresowań. Dane takie są zbierane i gromadzone dzięki tzw. plikom cookies, które pozwalają na zapisywanie historii odwiedzanych przez użytkownika stron internetowych.
Nie byłoby jednak reklamy behawioralnej, gdyby nie technologia big data, tj. ogromne, a zarazem różnorodne zbiory danych, których przetwarzanie i analiza pozwala na uzyskanie nowych, coraz to dokładniejszych informacji. Wpływa to bowiem na usprawnienie działań konkretnych branży i wspomaga decyzyjność ich podmiotów.
Działanie mające na celu zebranie informacji na temat użytkowników sieci znajduje swoje prawne odzwierciedlenie w art. 4 pkt 4 RODO , gdzie znajduje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta