Przyciąganie, sprzedawanie
Z mnogości programów telewidzowie chcą oglądać tylko niektóre
Przyciąganie, sprzedawanie
BEATA MODRZEJEWSKA
Codziennie po polsku nadaje program szesnaście stacji telewizyjnych. Wkrótce będzie ich jeszcze więcej. Z tej mnogości programów telewidzowie chcą oglądać tylko niektóre.
-- Im gorsza telewizja, tym więcej widzów -- mówi Jakub Bierzyński, dyrektor agencji Optimum Media. -- Tym popularniejsza, im bardziej szmatława. Dowodzi tego fakt, że Polsat cieszy się coraz większą popularnością.
-- Telewizja wygrywa z innymi środkami przekazu właśnie dlatego, że jest audiowizualna, można do niej dotrzeć, nie ruszając się z domu, a jej oferta jest szeroka i zróżnicowana. Każdy może sobie coś wybrać. To ostatnie jest raczej teorią -- zaznacza profesor Maryla Hopfinger z Instytutu Badań Literackich, która m. in. zajmuje się kulturą audiowizualną. -- Na przykład programy, które najchętniej bym obejrzała, pojawiają się w telewizji koło północy. Nie każdy może sobie pozwolić, by tkwić przed tym pudłem do późnych godzin nocnych.
Układ
Przez lata dominowała w Polsce telewizja państwowa. Samochwalcze afisze porozklejane na ulicach miast głoszące "TVP od 45 lat najlepsza" śmieszą, jeśli przypomnimy sobie, że 45 lat temu telewizja nie miała żadnego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta