Oferta musi być zdywersyfikowana
Do 2030 roku 90 proc. oferowanych przez nas aut będą stanowić samochody zelektryfikowane. Ale transformacja musi przebiegać stopniowo – mówi Arkadiusz Nowiński, prezes ds. rynków międzynarodowych w Volvo Cars.
Po raz pierwszy Polak zajmie tak wysoką funkcję w strukturach dużego producenta samochodów. Czym pan będzie się zajmował?
W ramach nowej funkcji będę odpowiadał za sprzedaż samochodów marki Volvo na kluczowych rynkach – od Europy, przez Amerykę Północną i Południową, aż po region Azji i Pacyfiku, które odpowiadają za prawie 80 proc. sprzedaży Volvo Cars. Mówimy tu o współpracy z importerami na całym świecie oraz kształtowaniu oferty, która odpowiada na wyzwania współczesnej motoryzacji.
Jakie są najważniejsze wyzwania w tych obszarach?
Każdy region ma swoją specyfikę i wymaga indywidualnego podejścia. W Europie, mimo rosnącego udziału samochodów zelektryfikowanych (60 proc. nowych rejestracji stanowią elektryki i hybrydy), napotykamy wiele wyzwań legislacyjnych, infrastrukturalnych i sceptycyzm samych konsumentów. Dodatkowo malejący udział Unii Europejskiej w rynku akumulatorów na poziomie 13 proc. stanowi poważne zagrożenie dla konkurencyjności europejskich producentów. W Ameryce...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta