Tańszy iPhone i telewizor. Polacy polują na okazje
Choć festiwal promocji Black Friday przyciąga ponad 60 proc. Polaków, to koniunktura do zakupów nie zachęca. Jak konsumenci zachowają się teraz, powie, jaki będzie kluczowy dla handlu grudzień.
W zależności od badania zakupy w Black Friday deklaruje od 60 do ok. 70 proc. Polaków. To jednak tylko zapowiedzi, a faktyczne zachowania mogą być inne. Wielu badanych narzeka, że promocje są okazyjne tylko w reklamach, faktyczny obraz zaś jest znacznie gorszy. Do tego nie ma co liczyć na wysokie rabaty rzędu 50 proc., a tylko sporo skromniejsze zniżki.
Walka na promocje
– Z perspektywy polskiego handlu Black Friday to wstęp do najgorętszego okresu związanego ze Świętami Bożego Narodzenia. Można powiedzieć, że przedświąteczny ruch napędzają nie tylko same święta, ale i Black Friday – mówi dr Mariusz Woźniakowski z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.
To dla właścicieli sklepów internetowych czas ogromnych możliwości sprzedażowych, ale i znaczących wyzwań. – Wzmożony ruch na stronie może prowadzić do przeciążeń, skutkując porzucaniem koszyków i utratą klientów. Problemy techniczne są częstym zjawiskiem, szczególnie jeśli platforma e-commerce nie została odpowiednio zoptymalizowana – twierdzi Katarzyna Iwanich, prezes zarządu Insightland z grupy Hexe Capital. – Przy gwałtownym wzroście ruchu i liczby zamówień równie istotna staje się logistyka – magazyny mogą szybko zostać opróżnione z kluczowych produktów, a brak automatyzacji sprawia, że obsługa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta