Próba nadrabiania opóźnień
Jak minister edukacji wykorzystałraport OECD
Próba nadrabiania opóźnień
Po dwóch latach od powstania "Raportu na temat polityki edukacyjnej w Polsce", sporządzonego przez ekspertów OECD można stwierdzić, że większość zaleceń z tego raportu pozostała aktualna iniestety, jak dotąd, nie zrealizowana.
O skali opóźnienia naszych reform edukacyjnych świadczą chociażby dwa fakty -- ówczesne władze przekonywały ekspertów, że ustawą o wyższych szkołach zawodowych parlament zajmie się latem 1995 roku, a naprawdę dopiero w styczniu tego roku powołana została komisja akredytacyjna, bez opinii której utworzenie takich uczelni jest niemożliwe. Drugi przykład -- to podstawy programowe, prace nad którymi, jak obiecywano wizytatorom OECD, miały się zakończyć w 1995 roku, a w rzeczywistości, jeżeli nic się nie zmieni, wejdą w życie we wrześniu 1999 roku.
Podczas niedawnego spotkania z ekspertami OECD Mirosław Handke, minister edukacji, stwierdził, że program reformy systemu edukacji, jaki w ciągu trzech miesięcy przygotowano w MEN pod jego kierownictwem, w 80 proc. wykorzystuje zalecenia wspomnianego " Raportu. .. "....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta