Dobry rok europejskich wydawców prasy
Potentaci prasowi szukają nowych źródeł przychodów. Większość z nich mogła się pochwalić w ubiegłym roku dobrymi wynikami
CEZARY adamczyk, magdalena lemaŃska
Strach przed ekspansją Internetu sprawił, że większość liczących się wydawców intensywnie rozwija działalność w sieci. W Polsce robią tak dziś wszystkie oddziały największych zachodnich spółek prasowych. W Internet inwestują m.in. Wydawnictwo Bauer, G+J Polska, Axel Springer, Media Regionalne i Polskapresse (wchodzi w skład Verlagsgruppe Passau).
W Europie wyraźną zmianę priorytetów widać np. w wynikach finansowych hiszpańskiej grupy mediowej Prisa (wydaje m.in. dziennik „El Pais”) – w ubiegłym roku jej wpływy z działalności na rynku mediów audiowizualnych (nie wliczając radia) były ponad dwa razy wyższe niż rok wcześniej i stanowiły główne źródło przychodów reklamowych, podczas gdy zaledwie rok wcześniej były ich najmniejszym źródłem.
Brytyjski The Economist Group (wydawca tygodnika „The Economist”) również postawił na Internet – przeprojektował internetową witrynę gazety, wzbogacając ją o m.in. blogi i podcasty. W rocznym raporcie prezes...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta