Znów nieudany debiut
W pierwszym dniu notowań prawa do akcji informatycznej spółki Power Media staniały o 10 proc., do 4,5 zł. Obroty sięgnęły 1,3 mln zł.
Power Media to nieduża spółka, ale działająca w perspektywicznych obszarach rynku. Prowadzi m.in. pierwszy w kraju serwis księgowości internetowej ifirma.pl. Specjalizuje się także w oprogramowaniu dla sieci komórkowych oraz świadczy usługi outsourcingowe dla dużych firm. Jej klientami są m.in. Siemens, Nokia, Motorola.
Nieudana premiera to głównie skutek złych nastojów wśród inwestorów. Podczas oferty publicznej akcje spółki budziły spore zainteresowanie, stopa redukcji wyniosła ponad 40 proc.
Wejście na giełdę wynikało z planów rozwijania serwisu internetowego. Prezes spółki Wojciech Narczyński zapowiedział, że na ten cel przeznaczy pozyskane z emisji 6,5 mln zł. Inna sprawa, że gdy spółka przymierzała się do oferty publicznej, zapowiadała, że chce pozyskać do kilkudziesięciu milionów złotych.