Rosną wpływy sieci kin
Aż 10 mln biletów sprzedały polskie multipleksy przez cztery pierwsze miesiące tego roku
To o 1,6 mln więcej niż rok temu w tym samym okresie – wynika z danych Boxoffice.pl upublicznionych przez Centrum Filmowe Helios.
Najwięcej widzów zgromadziły w tym roku polskie „Lejdis” (2,5 mln widzów) i „Nie kłam, kochanie” (ok. 1 mln). – Z optymizmem patrzymy na listę filmów wchodzących na ekrany jeszcze w tym roku, takich jak „Narnia”, „Wall-E”, „Sex and The City”, „Harry Potter” i „James Bond” – mówi Moshe J. Greidinger, prezes sieci Cinema City. Potencjał tej branży wciąż jest duży: w ubiegłym roku statystyczny Polak był 0,85 razy w kinie, podczas gdy średnia w zachodnich krajach Unii Europejskiej wynosi 2,2.
Na rozwijającym się rynku zyskują najwięksi. Sieć multipleksów Cinema City w pierwszym kwartale miała 44,9 mln euro przychodów, o 17,5 proc. więcej niż przed rokiem, i 4 mln euro zysku netto (wzrost o 5,3 proc.).